fredag 12. september 2014

Tryllestaver til Harry Potter-bursdag





Da han som ble ni år for noen uker siden skulle ha Harry Potter-bursdag (mer om selve bursdagen finner du her), var det viktig å sørge for at alle gjestene følte seg riktig utstyrt selv om de ikke hadde "ekte" tryllestaver fra før av. På invitasjonen ble det derfor gjort oppmerksom på at Olivanders ville ha åpent før Galtvortekspressen forlot plattformen. Etter litt googling, fant jeg ut hvordan jeg kunne lage nokså fine tryllestaver til en liten penge.




Stavene etter å ha fått kruseduller
med limpistol
Ferdig malte tryllestaver ligger til tørk
Jeg kjøpte tykke strikkepinner av tre på Stoff&Stil. En pakke kostet 28 kroner tror jeg det var, så det ble jo bare 14 kr pr tryllestav. Først brukte jeg en limpistol og lagde "kruseduller" med den nedover tryllestaven. Deretter ble alle stavene malt, noen svarte, noen brune, noen blå og noen grønne.  Jeg malte over limet, det er viktig for at stavene skal få et autentisk uttrykk. Til slutt brukte jeg en tykk pensel og hadde på litt gullmaling og så var tryllestavene ferdige. De ble godkjent av bursdagsgjestene.



Olivanders hadde ikke fullt så stort utvalg om i bøkene og i følge
bursdagsgutten så alle tryllestavene ut som Hermines, men gjestene var fornøyde


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar